B P L

se incarca

Cum sa imi promovez afacerea?!

Aceasta intrebare este una foarte cautata pe google, de accea am decis sa ma axez pe acest subiect.
In primul rand am sa imi cer scuze pentru limbajul folosit, pentru ca nu voi scrie tot feluri de titluri fandosite si alte termene pe care nu le o sa le inteleaga omul de rand!
Si da spun omul de rand pentru ca daca esti un mic afacerist, antreprenor probabil ca esti bun in afacerea ta, stii sa practici un serviciu ireprosabil, dar, doar recomandarile clientilor anteriori nu iti ajung.
Atunci cauti pe google aceasta intrebare: Cum sa imi promovez afacerea?
Si vei gasi sute de pagini axate pe acest subiect, care iti vorbesc in tot felul de termeni, bla bla bla si bla bla bla.
Eu am decis sa scriu ceva concret si sa dau cateva exemple concrete care sunt sigur ca te vor ajuta, si daca crezi ca suntem pe aceasi lungime de unda, contacteaza-ne!

1. Nu exista reclama buna sau rea, exista doar reclama.
Sunt sigur ca ai auzit la radio cel putin o piesa care era oribila, iar ascultand-o de 10 ori, ai ajuns sa o fredonezi.
Acum intelegi ce vreau sa zic???

2. Ai ales sa iti faci un site web.
BRAVO !
Pot doar sa sper ca ai ales sa fie unul bine optimizat google, pentru altfel ai facut o mare prostie.
un site care nu apare nicaieri, este un site degeaba.
Scopul site-ului nu este doar ca sa vada sau sa cumpere actualii clienti, ci si pentru noi potentiali clienti care cauta serviciile tale online!

3. Distributia de flyere!
Este si asta o metoda de promovare dar trebuie sa te astepti la niste rezultate reale.
Un flyer cu o oferta si un design bine facut si gandit, cu culorile potrivite, pentru ca toate la un loc au un efect psihologic chiar daca multi nu stiu lucrul acesta, de aceea pot sa arunc si o recomandare, chiar daca tu vrei un flyer maro, ca asa iti place tie, lasa profesionistii sa isi faca treaba!
Pe langa toate astea trebuie sa fi constient ca efectele unei campanii de distributie flyere va fi de 0,5 si 2%.
Adica daca tu distribui 50.000 flyere, poti castiga intre 250 si 1000 clienti.
Ideea e sa nu iti ajunga de catre firma distribuitoare care angajeaza tineri pe un salar de nimic si ei le impart in primele tomberoane din drum.
Personal am fost si am distribuit flyere, pentru ca atunci cand vrei o treaba bine facuta o faci cu mana ta si pot sa va spun ca flyerele impartite in cutia postala va vor aduce maxim 0,02% clienti.
Daca vrei rezultate exista sante pentru a fi agatate in clantele de la usa si asa vor avea minimul de efect de mai sus promis, de 0,5 si 2%.


4. Marea intrebare care putini si-o pun, si mai putini o inteleg este ca depinde ce fel de business ai si cand vor aparea rezultatele.
Si aici pot sa va dau niste exemple concrete din experienta si studii precise.
Daca tu ai o firma de catering, fast food, delivery, etc, rezultatele vor fi imediate.
Daca esti importator de mobila second hand de exemplu, trebuie sa iei in considerare, ca businessul, poate merge bine, mai ales daca esti intr-un oras ca si Clujul, unde urmeaza ca in urmatorii ani sa se mai construiasca 50.000 de apartamente minim.
Dar sa iei bine in cosiderare ca o persoana isi schimba mobilierul odata la 10-15 ani.
In cazul acesta rezultatele pot aparea cu intarziere.
potentialul client va gasi flyerul tau, va vizita magazinul online sau pagina de facebook, iar daca ii place ce vede si preturile care le ai e posibil sa auzi cat de curand de la el, poate peste o luna, doua sau un an, doi.
Pe langa asta trebuie sa iei in considerare un sfat prietenesc. Am avut aceasta intrebare pusa de un client care avea un astfel de magazin si respectiv intrebare era: DE CE NU VAND LA FEL DE BINE CUM VINDE CONCURENTA MEA?
Pentru ca concurenta aducea produse de top, in trend, iar el aducea mobila care altii o duceau la tara, intradevar era extraordinar de ieftina, dar daca te vei pune in pielea clientului, sunt sigur ca atunci cand iti renovezi apartamentul, te uiti si la costuri, dar alegi ceva modern calitativ, chiar daca cheltui putini mai multi bani decat ai avut in plan.


5. Daca discutam de un magazin online, sau de diferite servicii, este foarte important sa stii ca descrierea produsului si afisare pretului, iti va face jumatate din treaba.
Daca ai o descriere eficienta, sincera si pretul este mult mai probabil sa vinzi
Peste 50% din cererile de oferta pentru anumite servicii se pierd din cauza ofertarii grele.
Vad si in mediul online, pe market place, tot felul de anunturi, fara pret, fara detalii, si se mira ca nu vand, deoarece asteapta sa fie contactati de clienti si sa ii abureasca telefonic!
In cazul in care esti unul dintre ei, tin sa iti amintesc ca la momentul de fata cand scriu aceste randuri suntem la inceputul anului 2020, unde clientul are acces chiar la mai multa informatie decat are nevoie si nu mai merge cu prosteala si bijnitareala.
Omul vrea sa stie exact, sa vada, sa poata compara, sa se poata informa.
Ai un ceas de vanzare, se ia seria, se vede cel mai mic pret din tara sau europa cu ajutorul a doua site-uri, asa ca aceasta e o chestie la care trebuie si tu ca vanzator, revanzator sau prestator de servicii sa reflecti.


6. Campanie Publicitara Radio si Afisarea Brandului tau!
Nu cred ca am avut vreun client caruia i-am recomandat o astfel de campanie publicitara, pe un post de radio, si prin afisarea brandului, in diferite spatii publice circulate, care sa nu ma intrebe, da cati clienti imi va aduce???
Asa ca am sa incerc acum sa iti explic pe scurt si sa iti raspund in acelasi timp: Clienti probabil prea putini si cu siguranta mult mai putini decat astepti tu.
Cu toate astea, aceste metode de promovare a brandului te vor ajuta pentru un plus de imagine si incredere fata de un potential client.
Noi personal ca Agentie de publicitate, am avut lipite la inceput de drum, pe diferite masini, pe oglinzile bailor din mall, autocolante simple cu www.bpl.ro
Cu toate ca lumea habar nu avea despre ce e vorba, am avut enorm de multe accesari de site.
Lumea intra doar de curiozitate sa vada ce este acest BPL.
La scurt timp, am ales sa facem si o campanie radio de 30 zile doar si credeti-ma este foarte putin, dar cu toate astea, la scurt timp, cand am pus mana pe telefoane, si am inceput sa sunam diferite companii, care dupa ce ne-am facut temele am considerat ca au nevoie disperata de serviciile noastre, am fost foarte placut surprinsi, ca in momentul prezentarii
buna ziua, ma numex x-ulescu de la Agentia de publicitate BPL
sa auzim din partea persoanei cu care discutam: aaaa, da, stiu am auzit de dvs.
iar din cei care au auzit de noi, peste 75% din ei au apelat la unul sau mai multe servicii pe care le prestam.
Asa ca dupa cum spuneam in primul rand, nu este publicitate buna sau rea. Exista Publicitate.
Te respect ca meserias, antreprenor sau orice ai fi si sunt convins ca esti bun in ceea ce faci, de aia esti acum aici citind asta.
Dar in publicitate noi te putem ajuta mai bine decat crezi tu.
Asa ca daca te-am convins, intra pe pagina de Contact si hai sa bem o cafea.
Sper ca cele de mai sus iti vor aduce o noua perspectiva si ca iti va fi de folos.
Adrian Chereches @BPL.ro



Agentia ta de publicitate